Mieszkania komunalne
Swarzędzkie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. gwarantuje profesjonalne i efektywne zarządzanie komunalną substancją mieszkaniową Gminy Swarzędz. Zadaniem spółki jest prowadzenie bieżących spraw związanych z eksploatacją nieruchomości, okresową kontrolą, konserwacją i remontami.
Zajmujemy się dokumentacją związaną z umowami dotyczącymi najmu lokali komunalnych, przygotowaniem i doręczaniem zawiadomień, przekazywaniem i odbieraniem lokali w oparciu o protokoły zdawczo-odbiorcze. Jako zarządca nieruchomości na bieżąco kontrolujemy terminowość wpłat należności czynszowych oraz za media i gospodarowanie odpadami, a w przypadku ich braku prowadzimy postępowania sądowe i windykację.
Obecna działalność STBS zorientowana jest na poprawę stanu technicznego istniejących zasobów oraz termomodernizację budynków i zmianę sposobu ogrzewania lokali mieszkalnych stanowiących starszą substancję mieszkaniową. Jednocześnie prowadzone są prace remontowe o różnym zakresie: budowa toalet i łazienek w lokalach, w których ich dotychczas nie było, wymiana podłóg, wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej i elektrycznej, a także kompleksowe remonty mieszkań. Dodatkowo sukcesywnie wprowadzane jest indywidulane opomiarowanie komunalnych lokali i budynków mieszkalnych, dbając o oszczędności w zakresie zużycia wody użytkowej.
W celu obsługi użytkowników lokali komunalnych utrzymujemy biuro przy ul. Wrzesińskiej 13 w Swarzędzu, w którym prowadzony jest punkt kasowy oraz istnieje możliwość uzyskania wszelkich informacji dotyczących rozliczeń czy zgłaszania wniosków lub skarg.
W zarządzie spółki znajduje się blisko 500 komunalnych / socjalnych lokali mieszkalnych.
Wnioski o przydział lokalu z zasobów komunalnej substancji mieszkaniowej należy składać w Urzędzie Miasta i Gminy w Swarzędzu, ul. Rynek 1.