Dodatki mieszkaniowe
Dodatki Mieszkaniowe wypłacane są przez Centrum Usług Społecznych (dawniej Ośrodek Pomocy Społecznej). Przyznanie tej pomocy materialnej zależy od miesięcznych dochodów oraz od powierzchni zajmowanego lokalu. Dodatek mieszkaniowy przyznaje się na 6 miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożenia wniosku.
Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego STBS wypełnia i potwierdza w następującym zakresie:
- adres zamieszkania wnioskodawcy,
- nazwa i adres zarządcy,
- tytuł prawny do zajmowanego lokalu,
- powierzchnia użytkowa lokalu,
- techniczne wyposażenie lokalu,
- liczba osób wchodzących w skład gospodarstwa domowego,
- wyszczególnienie wydatków na mieszkanie za ostatni miesiąc,
- numer konta zarządcy na jaki powinien być przekazany dodatek mieszkaniowy.
W przypadku lokali mieszkalnych, których zarządcą jest STBS, dodatek wypłacany jest na konto mediów i w pierwszej kolejności pokrywa należności z tego tytułu. Ewentualna nadpłata przekazywana jest na czynsz i/lub wywóz odpadów komunalnych.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad przyznania świadczenia oraz wniosek o dodatek mieszkaniowy znajdują się na stronie internetowej Centrum Usług Społecznych w Swarzędzu